צפה בהכל

איך להכין מאכלים דלי פחמימה? 

אנשים רבים בוחרים להפחית צריכה של פחמימות מתוך הרצון לשמור על אכילה מאוזנת ובריאה יותר ושמירה על המשקל. למרבה המזל, אם אתם צורכים מעט פחמימות, אין זה אומר שתצטרכו להתפשר על מאכלים דלים בטעם. הרשו לנו להציג בפניכם מספר דרכים נהדרות שיעזרו לכם להכין מאכלים עם כמות נמוכה יותר של פחמימות שיעניקו לכם הנאה גדולה.

השתמשו בירקות לא עמילניים


ירקות לא עמילניים הם חלק בלתי נפרד מהכנת מתכונים דלי פחמימה ממגוון סיבות. ירקות אלה עשירים בסיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים, מבלי להכיל כמויות גבוהות של פחמימות.

 

במקום לבחור בתוספת פחמימה עם הארוחה שלכם, שלבו ירקות יכולים כמו תרד או ארוגולה או ירקות מצליבים כמו ברוקולי או כרובית. המרכיבים האלה יעניקו צבע וטעם נפלא לצלחת שלכם, מבלי להכביד על הגוף ולהוסיף ערך קלורי גבוה לארוחה.

העדיפו חלבונים רזים


דרך נוספת להבטיח שתיהנו מארוחה דלת פחמימה היא לשלב חלבונים רזים. מאכלים כמו עוף, דגים או טופו יאפשרו לכם ליהנות מתחושת שובע לאורך זמן, מבלי להתמלא בפחמימות ריקות. בנוסף, חלבונים רזים מביאים עמם ערך תזונתי גבוה, מבלי להעמיס על הגוף עם שומנים מיותרים.

השתמשו בשומנים בריאים


שומנים בריאים מוסיפים טעם, עושר ומבטיחים שובע לאורך זמן, מבלי להקפיץ את רמות הסוכר בדם. שלבו בארוחות שלכם מרכיבים שומניים עשירים בטעם כמו אבוקדו, שמן זית או אגוזים, כדי להעשיר את המנה בטעם ולהוסיף מרקם. הרשו לעצמכם להתנסות עם שיטות בישול שונות כמו הקפצה במחבת, צלייה קלה בתנור או קלייה, כדי לאפשר לטעמים של השומנים הבריאים לבוא לידי ביטוי במלוא תפארתם.

היו נדיבים עם עשבי תיבול ותבלינים


עשבי תיבול ותבלינים הם הדרך הטובה ביותר להבטיח הכנה של מנה עשירה בטעם, מבלי להשתמש בפחמימות ולהוסיף קלוריות רבות למאכל. התנסו בשילוב של מגוון עשבי תיבול ותבלינים כמו שום, ג'ינג'ר, כורכום, פפריקה ועוד, כדי להעשיר את טעם המנה ולהפוך את חווית הסעודה למהנה יותר. המרכיבים הנהדרים האלה, המלאים בטעמים וניחוחות משכרים, יהפכו כל ארוחה ליוקרתית הרבה יותר ואף יעניקו לגופכם שורה ארוכה של יתרונות תזונתיים.

תכננו ארוחות מראש


תכנון של ארוחות והכנה מראש יכול להפוך את הבישול הדל בפחמימות לפשוט הרבה יותר. קחו את הזמן לתכנן את הארוחות שלכם במהלך השבוע, כולל חטיפים וארוחות צהריים. הכינו את המרכיבים מראש כדי להבטיח שתהליך הבישול יהיה פשוט ומהיר, במיוחד אם אתם נוהגים לבשל במהלך השבוע.

 

השקיעו בכלי אחסון איכותיים אשר ישמרו על טריות המרכיבים והמזון, כדי שתוכלו ליהנות מארוחות טריות ועשירות בטעם. תכננו ארוחות דלות בפחמימות אשר ילהיבו אתכם, כדי שלא תתפתו להתפשר על מאכלים עשירים בפחמימות אשר עשויים להיות זמינים יותר. מאכלים אותם תוכלו להכין מראש הם עוף בתנור, ירקות קלויים או ביצים קשות, אשר יחסכו לכם זמן רב במטבח וגם מאמץ.

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button