צפה בהכלתפריטי תזונה ודיאטה

סלט ברוקולי קליל ודיאטטי – מתכון פשוט להכנה

בכל ארוחה צריך סלט, אז למה לא ללכת על סלט מיוחד ומשביע כמו סלט ברוקולי? בואו לקבל מתכון קליל ומושלם לסלט בריא ודיאטטי שכדאי לכם להוסיף לארוחה

סלט ברוקולי

אם אתם מחפשים מנה מרעננת וקלילה, מלאה בסיבים תזונתיים ומינרלים. סלט ברוקולי טרי הוא פתרון נהדר עבורכם. ישנן המון סיבות לאכול ברוקולי והיתרונות הבריאותיות שלו יכולים להיות טובים עבור כל אדם ואדם, הברוקולי הוא ירק ממשפחת המצליבים שכוללת גם את הכרוב והכרובית, הברוקולי תחילה הוא נוגד חמצון אשר יכול להועיל למניעת קרישי דם ואף תקיפת תאים שעלולים בהמשך להוביל לסרטן. בנוסף הברוקולי הוא מקור ללוטאין אשר מונע את תהליכי ההזדקנות של העור, ברוקולי מכיל גם כמויות מכובדות של אשלגן, האשלגן תורם רבות להפחתת סיכון ביתר לחץ דם ומחלות לב שונות. כמויות גבוהות של ויטמין C וסידן גם ניתן לקבל מאכילת ברוקולי וכך לשלב בין סלט לטעים וארוחה בריאה.

המנה לוקחת כרבע שעה עבודה ומתאימה לעד 3 סועדים .

המצרכים הדרושים עבור הסלט הם:

  1. 700 ג' ברוקלי טרי.
  2. 3 גבעולים בצל קצוצים דק-דק.
  3. גמבה חתוכה לרצועות.

המצרכים הדרושים עבור הרוטב הם:

  1. 4 שיני שום קצוצות דק.
  2. 5 כפות חומץ.
  3. 5 כפות מיץ לימון.
  4. כפית חרדל דיז'ון
  5. שליש כוס של שמן זית.
  6. חצי כפית מלח ופלפל( ניתן להוסיף לפי הטעם)

אופן ההכנה של סלט הברוקולי והרוטב:

ניקח את הברוקולי ונתחיל לחתוך אותו לקוביות, בנוסף נקלף את שורש הברוקולי ונחתוך אותו ל4 חתיכות לרוחב. מרתיחים מים חמים עם מעט מלח בסיר ומוסיפים את הברוקולי, משלים על אש קטנה כשש דק' ולאחר מכאן בודקים שהברוקולי רכים, במידה וכן ניתן להוציא אותם מהסיר. לאחר מכאן אנו מעבירים את הברוקולי מהמים הרותחים לקער שבה יש מים קרים, בתהליך זה אנו עוצרים את בישול הברוקולי ומונעים ממנו להיות רך יתר על המידה. בשלב האחרון מעבירים את הברוקולי למסננת ומחכים בין 25 ל30 דק' על מנת שכל המים יתנקזו .

לאחר מכאן נתחיל להכין את הרוטב, על מנת להכין את הרוטב לסלט הברוקולי נערבב יחדיו בקערה גדולה: מיץ לימון, חומץ, שום, חרדל דיז'ון מלח ופלפל. לאחר מכאן אנו מוסיפים את שליש כוס השמן זית באופן איטי עם ערבוב מהיר עד שמתקבל רוטב שמנוני וסמיך.

לבסוף שמים את הרוטב מעל הברוקולי, מוסיפים את הבצל והגמבה ומערבבים הכל יחדיו, עד לקבלת סלט טעים ומשביע.

תוספות מעניינות:

  1. קרוטונים דלי קלוריות– ניתן להכין בבית קרוטונים דלי קלוריות על ידי חיתוך לחם מלא לקוביות קטנות ריסוס עם ספריי שמן ואפייה בתנור.
  2. נבטים- נבטים מוסיפים המון פריכיות לסלט והם רק 20 קלוריות.
  3. אגוזים- מעט אגוזים ובלי להגזים בכמות יכולים להוסיף טעם נפלא לכל סלט.
  4. בטטה- ניתן לאפות רצועות בטטה עם מעט שמן זית בתנור, ולהוסיף על הסלט.

בתאבון!

אהבתם את המאמר? בטח תאהבו גם – 

מתכון לקינואה עם פטריות – קליל ודיאטתי שאתם חייבים להכיר

 מתכון לחזה עוף טעים במרינדה עם מג’דרה ביתית

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button